1 Ağustos 2013 Perşembe

Büyük-küçük-orta daireler


Şu an ismini hatırlayamadığım bir arkadaşımın sayfasında görüp yapılacaklar listesine aldığım bir oyundu bu daireleri sıralama.
Renk çalışması da yapmak adına Ecenaz'ın çok tanışık olmadığı mor-kahverengi ve turuncu (hardalımsı aslında :P ) kartonları kullandım.

Kızımında yardımı ile çay bardağı,su bardağı,kase eşliğinde dairelerimizi 2 şerli gruplar halinde kesip hazırladık. 

Ama hazırladıktan hemen sonra oynamayıp doğru zamanı bekledik ... 

Pamuk şekerime önce bir grup daireleri verdim. Boyutlarını konuştuk. Küçük hangisi, bu en büyük mü? Bu todamaann (kocaman), bu cücücük (küçücük) diye ayrıştırdık.

Daha sonra istediği sıra ile resim defterimize yapıştırdı daireleri. En büyüklerden başladı... 



Yapıştırma faslı bitince ikinci grup daireleri ortaya çıkardım ve eşleştirme yapmasını istedim. Bu oyunda da ufak aksaklıklar olsa da genel anlamda başarılıydı fıstığım... 



Ve bu kadarı yetmişti Ecenaz'a ben kule bapcam deyip kaçtı yanımdan. Bende kendi kendime oynadım sesli sesli : Bu büyük,bu daha küçük,bu küçücük.... 
Bu turuncu bu mor bu kahverengi daireler aynı.... 

Ecenaz her ne kadar beni sallamıyor havasına bürünse de arada benim yaptığım yanlış (!) sıralamalara müdahele etmeden duramadı :))) Bu taktik hep mi işe yarar ya :)))





Oyunumuzun ileri ki günlerde diğer geometrik şekillerle çeşitlendirmesini yapacağım. 
Keyifli günler sizlere de...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder