18 Kasım 2013 Pazartesi

Bebeğimin evi oyun matı

Bu haftanın temasını Ecenaz belirledi aslında.
 Hep onun ilgilerine yönelik birşeyler yapmaya çalışıyorum da bu hafta biraz torpilli oldu :)

Genetiklerimizden kaynaklı olsa gerek bayılıyoruz evcilik oyununa :))

Hatta geçenlerde taşıtlarla ilgili bir oyun yaparken kızım çok mutsuz oldu. Bunu görünce biraz kızımın ilgilerini ön plana çıkarmaya karar verdim....

Ve işte ta taaa... Beceriksiz annenin ani bir kararla, evde ki malzemeler ile 3 saatte hazırladığı oyun matı:


 


Dikiş nakış ile alakam olmadığından evde zemin yapabilmek adına ancak mikrofiber (!) temizlik bezlerini buldum :)))

Yatak olarak kulladığım parça aslında peçetelikti :/ Ziyan oldu diye üzüldüm ama söz konusu kızımın mutluluğu olunca gözüm dönüyor :)

Sünger Bob lu oturma takımı ise bir bandana :)) 

Diğer kısımlarda keçe, eva ve oluklu karton kullandım.

Fikrin orjinalini Rus bir blogta gördüm. Kendime göre modifiye ettim. Silikon tabancası ve dikiş ile sabitlemeleri yaptım. 

Gardroba bir düğme diktim ki içine küçük bebeğimizin eşyalarını koyalım. Ancak bebeğimizin kıyafetleri bakıcımızın evinde kaldığı için koyamadık.



Özellikle küvetin bu şekilde olması ve bebişin içine girebilmesi fikrine bayılmıştım. Ancak fıskiyeyi yıkanırken kullanmadığımızdan Ecenaz ne olduğuna ilk bakışta anlam veremedi :)

Lavabonun üstünde ayna görünümlü parlak kağıtlardan kullandım. Paspas oluklu fon kartonundan...



Koltuğun dik durmasını ayarlayamadığımdan bizim bebiş keyif yapıyor orada :))) 

Yatak odasında ki yorgan ve yastığımızda kumaşa sabit. Bebiş cepten içeri giriyor.


İki köşeye de küçük cırtlar yapıştırdım ki kitap gibi kapatıp saklayalım ya da taşıyalım yanımızda.

Aslında mutfak, balkon gibi detaylar eklemeyi de düşündüm ama o zaman kitapçık şekline çevirmeliydim ve saat ço kgeçti gücüm kalmamıştı :))

İlerleyen günlerde oturma odamıza da bir kaç eşya ekleyebilirim :))) 

Ecenaz'ın tepkisine gelince : Annem ne güzel bir şey yapmışsın sen banaa, ellerine sağlık dedi . ve ben eridim bittim... Rabbime şükürler olsun. Maaşallah senin dillerine , inceliğine canım kızım...

 Orjinalin linkini bulamasam da bana ilham veren matı sizlerle paylaşayım:

15 yorum:

  1. Harika olmuş, ben bile ayıldım, Ece Naz ne yapsın :)

    YanıtlaSil
  2. Ayy bayıldım çok cici.sen bence karton yada en iyisi kartonplaktan ev yap direk.Kat kat her odayı döşersin.Şimdiden ben heveslendim yapayım diyeceğim ne anlasın benim Paşa:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sen de hemen otopark hazırlığına başla Tuğbacım.Küçük diye oynamaz sanma :)) Ve çok teşekkürler :)) Ev işi beni aşar... Ama inşallah en kısa zamanda ahşap oyun evi alcam kızıma :)

      Sil
    2. Otoyola başladım da iki haftadır masada duruyor bir türlü elim gitmiyor nedendir bilemedim :)

      Sil
  3. Vallahi nagihan ne diyeyim bilemedim bravo bravo bravoo harika yapmissin cok begendim eminim ecenaz bayilmistir gule gule oynayinnnnnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. Valla hiç hazırlık yapmadan evdeki malzemelerle biraz uyduruk bir çalışma oldu ama Ecenaz bayıldı haklısın :))

      Sil
  4. Beceriksiz anne boyle oluyorsa beceriklisini dusunup sinirimi bozmal istemiyorum:) canim harika bayildimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. utandırma beni canım yaaa... güzel gören gözlerine sağlık :)

      Sil
  5. Beceriksiz anne boyleyse becerikli anneyi dusunup sinirimi bozmak istemiyorum:))bayildimmm canim harikasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın yaa :))) teşekkür ederim güzel sözlerine

      Sil
  6. ne kadar da güzel bi ev olmuş bu böyle.. hayran kaldımmmm! :) kızım dila da 1 yaşından beri bebeklerle oynamaya bayılır.ben de buna benzer bir çalışma yapsam ne güzel oynar valla:) fikir için çok çok teşekkürler ! ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim benimkisi orjinalin yanında solda sıfır kaldı ama kızımın mutluluğu herşey değerdi :)

      Sil
  7. ya bu resmi bende kaydettim biliyor musun nasıl yapsam diye düşünmekten iki aydır duruyor hemen harekete geçmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım durduğun kabahat. ben malzeme eksikliği ile dikiş nakış beceriksizliğim ile bunu yaptım sen en şahanesini hazırlarsın. foto istiyoruz en kısa zamanda ;)

      Sil